duminică, 24 noiembrie 2013

Kambucha mea...

   De mult voiam sa va vorbesc despre Kambucha mea, dar, n-am avut vreme.
  Kambucha este o ciuperca. I se mai spune si Ciuperca-vie.
  Eu, am primit-o in dar, asta vara, pe cind eram un pic (mai mult!!) bolnavioara, la pat, de la o ruda. Ruda a primit-o, si ea, la rindul ei, de la Medicul ei de Familie...
 La inceput, eu, am fost, un pic suspicioasa, in legatura cu kambucha asta. Drept pentru care, am luat-o acasa, am multumit pentru dar, insa nu m-am preocupat cum se cuvine de kambucika. Si asa, neavind ea conditii prielnice s-a cam chinuit, dar...a supravietuit. Doar de aceea ii spune si Ciuperca-vie!
 Acum ca m-am degrevat, oarecum, de niste sarcini care ma cam apasau, mi-am propus sa o recompensez, si i-am facut un ceai verde, l-am indulcit cu ..miere, si..i-am schimbat..scutecelul kambucikai. Si iat-o! Comfort 1 sporit!
                                       


Kambucha, este o ciuperca, asemanatoare ca forma unei ..clatite.
Se hraneste cu ceai-verde, lichid, indulcit. 200gr zahar, 2 lingurite de ceai verde, planta, puse  la fiert, la un litru de apa. (Puneti 4-5 litri, sau cit de mult suc vreti sa obtineti.)Se lasa apoi la rece, citeva ore. Se strecoara printr-un tifon. Apoi in borcan de sticla, se toarna continutul obtinut, peste 25% baza, lichid din vechiul continut, din borcanul in care a stat kambucha. Asa ca la BORS. Ca sa fie baza aceea, ca niste husti..
Lichidul ramas, din borcanul in care a stat kambucha, 8 zile, se strecoara si se pune la frigider, in sticle de sticla. Dupa 3-4 zile, lichidul se poate consuma, cite 1-2 pahare pe zi, la temperatura camerei (le beau eu!) Este foarte sanatos. Iar gustul e ca de Braga.
Puteti obtine  si un otet de calitate, daca in loc de 8 zile, tineti kambucha, in ceai, 12-14 zile. Depinde cit de acru vreti sa fie otetul.
Lichidul obtinut, se poate pastra multa-multa vreme, si in afara frigiderului. Eu am spre ex, acum 10 litri de lichid, care a stat cam 2 luni, in sticla de plastic, si nu a fost pus in frigider, iar continutul e super-proaspat si miroase super. 
Despre kambucha, circula diverse zvonuri, cum ca bla..bla..are nev de super-mega-ingrijiri si atentie sporita, ca altfel nus-ce-face...Eu, am uitat intr-o sticluta de 100 ml, din care bausem, cam de 2 degete, lichid, pe fundul sticlutei. Si a stat sticluta aia, asa, cu 2 degete lichid in ea, cam vreo 3 saptamini, uitat printr-un sertar la birou. Cind am gasit sticluta, si am dus-o s-o spal, avea in ea o frumusete de kambucika. Am facut repede ceai verde, l-am racit, si..am schimbat-o. Si acum, iat-o in fata domniilor voastre!!!, in imaginea de mai sus.
 Daca este cineva care doreste un puiut, il ofer cu bucurie, cind schimb ceaiul. Kambucha, daca se simte in largul ei in ceaiul -lichid, din borcan, se inmulteste si face cite un pui. La fiecare 8 zile, se adauga la "clatita"-mama, un pui, asa ca, pot oferi o..kambucika!
 Kambucha nu e niciun secret! Cititi si va documentati pe dl Gugalica. El va ofera toate detaliile. Eu va ofer, gratis, kambucika!
Toate bune! Antoaneta

2 comentarii:

  1. Ai uitat sa specifici cine a fost bona Kambucicai atatea luni................

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eiiii, mai-mai...desigur ca "bona" kambucicai, a fost..cine altcineva decit psihologul de serviciu..Ylenia. Om bun la toate...ca doar de-aia a absolvit Psihologia...

      Ștergere