joi, 2 mai 2013

Preotul Nicanor Lemne

 1 mai 2013

   Anul acesta mi-am propus să-mi "organizez" un Intii Mai,pe cinste.Ideea mi-a venit atunci cînd un amicuţ m-a intrebat,de cu seară,ce voi face miine,adică pr 1 Mai.
-Lucrez!,i-am răspuns.
-Eu sînt liber!,îmi zice el.
Şi-atunci imi veni ideea...Aveam devoie de "un partener",pentru un lucru...Şi ,l-am întrebat dacă şi-a făcut cumva vreun program,la care el,amicul,mi-a spus că nu îsi făcuse program ,pentru că are liber doar o zi...
-Înseamnă ca te pot invita să mă însoţeşti la un drum...
-Da,cum să nu! Cu bucurie!,mi-a răspuns ,fără a se interesa unde anume va trebui să meargă.Puteam să-l duc chiar şi la tăiere!!, gîndesc acum....
  Cînd însă m-a sunat mai în noapte ca să stabilim ora plecării,eram oarecum în cumpănă,şi parcă nu prea mai voiam să plec,la care el a zis că aşteaptă ca dimineaţă să-l sun...
  Am plecat de la muncă destul de tîrziu,in seara de 30 april,aşa cum plec de obicei,şi destul de obosită.Am nişte probleme de sănătate.Coloana îşi face de cap,amintindu-mi,din ce în ce mai des ,de existenţa ei.Şi cum stresul e în largul lui,de ce nu şi-ar cere şi ea,coloana mea,drepturile ei?!...
  Ca să mai pot fi aptă a doua zi,e musai să fac o baie cu sare.Aşa că am făcut ,deşi eram tare obosită,şi nu prea aveam stare pentru aşa ceva.Apoi m-am dus în camera scumpului şi dragului meu părinte Nicodim Bujor (ceea ce nu fac de obicei seara),şi i-am zis ceea ce am de gînd să fac ,a doua zi,rugîndu-l să-mi binecuvînteze drumul,întrucît nu mi-e cugetul prea..deschis.Apoi m-am culcat....
  De 1 mai,de cu zori,trezindu-mă,m-am prezentat iarăşi la părintele,şi i-am reamintit păsul meu,după care am plecat într-o  altă încăpere,pentru a face cele rînduite...
M-am înarmat cu vreun ceas de rugăciune,şi am plecat la muncă.În mers ,îmi arunc ochii la ceas şi văd că e 9.Super!!! Ia să-i dăm noi deşteptarea lui DCM!...
-Hai amice,răspunde!!!,c-avem treabă.Doar aşa ne fu vorba! Plecăm la drum,acum mai de-dimineţă,pînă nu se pune soarele arzăror...Vorbeam eu cu telefonul ,care suna îndeluuuunng...
 Într-un final,mi-a raspuns amicul şi l-am pus în alertă maximă:
-DCMule, în 15 minute plecăm!
-Ok!,îmi zice el mormăind.
-Vezi că mă grabesc! Tre' să luăm flori,să spăl maşina,să alimentez,să pierdem timp cu luatul rovinietei,etc,etc...
-Da,vin acu'! În 15 minute,sînt la tine la muncă,îmi zice,tot mormăind.
-Nici mai mult,nici mai puţin,te rog!
Vine urgent.Fresh!
Mîncăm ceva,pe fugă.Renunţ să-mi beau cafeaua,ca să nu pierdem timp (ah,cafeaua mea!!!,cum,Doamne ,să mă lipsesc eu de ea?!...marele meu VICIU!!..).Ne înarmăm cu un reportofon ultraperformant (împrumutat de cu seara,de la un zgîrîie brînza!!!),şi cu  cameră de filmat.Eu aveam un target.Voiam să-mi împlinesc un vis.Trebuia să îmbin ,la drumul ăsta,utilul cu plăcutul.Voiam să ajung la un duhovnic iscusit,la părintele Nicanor Lemne (de la Siliştea Snagovului o localitate,la cîţiva km de Bucureşti),un preot al lui Dumnezeu,un real păstor al Bisericii lui Hristos,aparţinind Arhiepiscopiei Bucureştilor,pe care nu-l mai văzusem de mai mult de 2 ani,şi speram să-i "smulg" şi nişte mărturisiri,despre un alt duhovnic iscusit,cu care fusese,pare-mi-se leat...Măcar dacă tot merg,şi dacă tot reuşesc să-l revăd,să-l regăsesc,să "profit" de ocazie,şi să mă aleg,pe lîngă binecuvîntări (de care sînt sigură!),şi cu cîteva "marturisiri"...
  Nu mai spăl maşina (" merge şi aşa!",a zis DCMul." Nu-i destul de murdară,ca să  necesite efortul!"...) Cîştigam astfel timp şi..bani! Mă bucur, evident....
 "Subtilizez" din propria-mi colecţie,o "piesă importntă",o ÎNVIERE,dăm fuga la Piaţa de Flori,luăm cei mai frumoşi Crini Albi,alimentăm maşina,cumpărăm aberaţia aia de rovinietă (după ce ne învîrtim pe mai multe străzi căutînd un PEQO funcţional),şi ..purcedem la drum.
-Doamne,ajută-ne să-l găsim! Să-l găsim acasă,şi..singur!Să fie disponibil!,m-am rugat.Nu-l sunasem ,deoarece nu-i mai aveam numărul,demult,şi veştile despre sfinţia sa nu erau tocmai îmbucurătoare.Auzisem că şi-ar fi petrecut ,mai tot timpul de cînd eu nu l-am mai văzut,mai mult prin spital.Nu mai ştiam nimic despre dumnealui,aşa ca mergeam la "risc".De aceea ,din cînd în cînd,în mers,mai rosteam un :Doamne ajută-ne să-l găsim!...
...Şi,l-am găsit,spre Slava lui Dumnezeu! Era acasă,în bucătărie.Prin curte,trebălua unul dintre fii lui,profesor şi director la Şcoala din sat. De cum am intrat pe poartă,a lăsat treaba  şi a mers de l-a strigat pe tatăl său,părintele Nicanor Lemne,care a ieşit în întîmpinarea noastra,vesel ,radios...
-Sărutmîna ,părinte!,i-am zis noi,eu şi DCM,într-un glas ,de parcă ne-am fi vorbit.Bucuros de oaspeţi ..nepoftiţi?
-Bucuros,oricînd! Fiţi bineveniţi!,ne-a zis "bătrînul",binecuvîntîndu-ne,şi îmbrăţişîndu-ne afectuos.
 Nu m-a recunoscut,iniţial.Ne-am pus însă pe tăifăsuiala.Preţ de 3 ceasuri.Am vorbit pe săturate,dupa "pofta inimii mele".Într-un final,i-am "smuls" şi mărturisirea mult-dorită de catre mine.Dar într-o cu totul altă formă decît mă aşteptam,şi oarecum "neoficial",deşi erau acolo de faţă,4 urechi care au auzit ceea ce era de ..auzit!!!...Scumpul de el! O dulceaţă de om! Şi de duhovnic!Un om,un preot al lui Hristos! Iţi mulţumesc drag părinte! Îţi mulţumesc că exişti! Îţi mulţumesc pentru că ne-ai primit! Îţi mulţumesc pentru binecuvîntări!Şi nu în ultimul rind ,îţi mulţumesc pentru..cuvint! Pentru Cuvîntul de folos!...
Îţi mulţumesc Doamne,Dumnezeul meu,pentru această minunată zi de..Întii Mai (2013)!
  Am tăifasuit şi m-am bucurat deplin,de, şi în prezenţa părintelui Nicanor Lemne,de la Siliştea Snagovului. Acest destoinic ostaş al lui Hristos! Am baut ,toti 3 ,o cafea absolut minunata ,facută chiar de mîinile părintelui. Aceleaşi minunate mîini cu care binecuvîntează! Hristos ,Domnul meu, fie lăudat pentru dragostea ce-mi poartă şi pentru Bucuria cu care m-a binecuvîntat,de a-l fi cunoscut şi  pe părintele Nicanor Lemne,! Pentru bucuria de a-l fi regăsit şi revăzut pe acest destoinic duhovnic,şi preot al lui Dumnezeu!Am văzut în ochii lui,licărul bucuriei de a ne primi !Am simţit căldura sufletului lui! Am trăit,trăirea DUHULUI,Ce  odihneşte întru el,şi pe CARE ÎL revarsă cu largheţe sufletească,asupra celor care îi trec pragul! Ne-am bucurat de revărsarea de inimă,a părintelui,primind binecuvîntare! Şi,nu în ultimul rînd,am băut cea mai minunată ,cea mai gustoasă cafea!!!..
 Slava ,TIE,Doamne,al meu!
Te iubesc!,părinte Nicanor Lemne.Ai facut  cinste Bisericii lui Dumnezeu şi Arhiepiscopiei Bucureştilor vreme de 97 de ani.Ai slujit pe Dumezeu şi pe toţi cei care ţi-au căzut în sarcină! Ai făcut acestea,cu CREDINŢĂ,cu Frică de Dumnezeu,şi cu DRAGOSTE (de Dumnezeu şi de semeni!)! Şi trag nădejde,că INCĂ vei sluji! Şi că ne vom mai bucura de prezenţa sfinţiei tale,de binecuvîntări,de rugăciuni, şi ,de ce nu,de minunatele cafele!!!...
Să ne trăieşti,întru Mulţi Ani! Mulţumesc lui Dumnezeu că mi-a dăruit bucuria de a mă bucura de binecuvîntările sfintiei voastre!


                                                                           





  Antoaneta
2 mai 2013
Bucuresti

6 comentarii:

  1. SUPERB!
    Minune de la Dumnezeu sa petreceti asa o zi. Felicitari! Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Intamplator, l-am vazut la tv. ,pe cand avea 95 de ani.M-a impresionat pana la lacrimi discursul si prezenta Sfintiei Sale.

    RăspundețiȘtergere
  3. SĂ-L ŢINĂ BUNUL DUMNEZEU ÎNTRU MULŢI ANI, spre folosul nostru al păcătoşilor! MARE PREOT, MARE OM, un EXEMPLU ADEVĂRAT, DEMN de urmat! Să-i cerem TATĂLUI CERESC să ni-l mai lase aici. nevrednicul preot alexandru t.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-as dori mult, pr Alexandru T! Ceea ce stiu sigur, este aceea ca, mi-a promis ca ma asteapta pt cel putin inca o vizita!...Acum, n-as vrea sa prelungesc timpul...pina la urmatoarea vizita, ca s-ar putea sa am..surprize!!! S-apoi, si eu i-am facut o promisiune, si as vrea sa o pot implini, desi ma cam impotmolesc... prin edituri...Banii astia!!!
    Ma bucur mult, pr Alexandru T, cind aud ca au mai avut si altii bucuria de a se bucura de binecuvintarile parintelui Nicanor Lemne! Mi-as fi dorit ca de acest lucru sa se fi putut bucura cit mai multi!
    Multumesc pentru ca ati lasat un cuvint!
    Va mai astept!
    Toata darea cea buna de la Dumnezeu, Parintele Luminilor (pr Nicodim Bujor)!

    RăspundețiȘtergere