vineri, 30 ianuarie 2015

Pios omagiu Avraamului meu, Părintele Nicodim Bujor

 
Astă seară, în jurul orei 21,00, se împlinesc 4 ani de la plecarea părintelui meu drag, scump şi sfînt, Nicodim Bujor, la Domnul! Era seara de 30 ianuarie 2011. Era zi de duminică!...
 Părintele Nicodim Bujor a venit pe lume într-o zi de mare sărbătoare pentru ortodocşi ( 5 mai 1915 ), Sf Irina şi a fost chemat la Domnul pe 30 ianuarie 2011, tot într-o zi de mare sărbătoare ortodoxă, Sfinţii Trei Ierahi, Trei STELE prealuminoase ale Bisericii Apostolice. Iată două "coincidenţe" care îmi dau nădejde şi-mi confirmă, totodată -dacă mai era nevoie!!- că, DA, părintele Nicodim Bujor a fost şi rămîne o prealuminoasă STEA a Bisericii Ortodoxe din Romînia. Omul, după cum observăm cu toţii, nu vine pe lume cînd vrea el, nici nu pleacă după voia lui, ci atunci cînd Domnul rînduieşte! Şi aşa i-a rînduit lui Domnul, Cel pe Care părintele Nicodim Bujor l-a slăvit prin faptă bună, prin blîndeţea vorbei, prin dragostea de semeni, prin bunătatea şi iubirea cu care ne întîmpina de fiecare dată cînd îi călcam pragul!
 Mă doare că, deşi scriitoarea Mihaela Ion a scris despre Părintele Nicodim Bujor, totuşi, sfinţia sa continuă să rămînă un...ilustru necunoscut! Toţi discipolii lui: TAC! Desigur că ei ar putea spune despre BĂTRÎNUL Nicodim Bujor, cu mult mai mult decît o putem spune noi, cei care am încercat, oarecum, să ne facem auzit glasul. Eu însămi am scris o carte în care povestesc despre relaţia mea cu Părintele, dar nu-i suficient pentru un Avva care a dat naţiunii ortodoxe române cel mai frumos acatist, dumnezeiesc aş îndrăzni a zice, Acatistul Sfîntului Calinic de la Cernica, Acatist pe care bunul şi blîndul părinte, eruditul monah, protosinghelul  Nicodim Bujor, la conceput, atenţie!!!, cu un an înaintea canonizării Sfîntului (Asta ca să nu se mai tot trîmbiţeze aiurea că nu e bine să scriem sau să citim acatiste părintelui Arsenie Boca ori Părintelui Ilie Lăcătuşu, care, după cum deja ştie o lume-ntreagă sînt mari făcători de minuni spre slava lui Dumnezeu şi cu Harul LUI! )! Părintele Nicodim Bujor a şi participat, cu toată fiinţa lui, la canonizarea Sf Calinic, lucru pe care mi l-a povestit de N ori cu revărsare de inimă. Trăia fiecare cuvînt rostit! La preţuit enorm pe Sf Calinic, iar pe noi ne trimitea să-i cerem ajutorul la necaz şi ne povăţuia să avem mare credinţă cînd mergem la Sfîntul Calinic, ca, zicea părintele, "e mare făcător de minuni, Sf Calinic!", şi...aşa este...Eu m-am convins, şi nu o dată, de acest lucru...
 Ii mulţumesc pentru aceasta, părintelui Nicodim Bujor! Avraamului meu!
 Despre BĂTRÎNUL Nicodim Bujor, acest brav soldat al lui Hristos, aş scrie fără oprire, fiindcă l-am cunoscut bine şi sîmt că nu-s de prisos cuvintele şi că TREBUIE să se vorbească, să se scrie despre sfinţia sa! Dacă o mare parte din viaţa lui, el a fost într-un oarecare anonimat, din pricina necruţătoarei lui boli, care l-a ţintuit la pat multă vreme, nu este drept ca el să rămînă pe mai departe aşa un...anonim, un...ilustru necunoscut! Măcar şi pentru faptul că la Cernica şi prin alte locuri ctitorite de Sf Calinic, se slujeste Sf Maslu şi se citeşte pentru bolnavi Acatsitul scris de părintele Nicodim Bujor! Lumea TREBUIE să ştie cine a fost cel care a creionat atît de mîngîietor, cuvinte care te înalţă şi te tămăduiesc sufleteşte şi trupeşte!
 Mă voi opri acum, dar vă invit să-mi citiţi cartea: "Dragul, scumpul şi sfîntul meu Părinte, Nicodim Bujor, un ...ilustru necunoscut, autorul Acatistului Sf Calinic de la Cernica". O carte scrisă cu şi din dragoste pentru părintele Nicodim Bujor, cu umor, cu multă dăruire, cu suflet pentru..suflet!

  "Toată darea cea bună şi tot darul cel desăvîrşit, pogorîndu-se de la Părintele Luminilor, să fie peste voi toţi!" acum şi în veac, dragii mei! (Pr Nicodim Bujor)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu