joi, 12 februarie 2015

Dialogul surzilor/ ENTANGLEMETu poetilor-textualisti

Fl Ca> Prezentare  facuta unei…poetese, de Fl Ca…, moderatorul unui Cenaclu Literar

(pre-lansarea unei carti cu poezii, din cadrul unui Cenaclu bucurestean…) Si, dedesubt, citeva mici commentarii facute de  2-3 pers…(Comentarii pe care, Dl Fl Ca, le-ar considera ”mici rautati!!” sau mai degraba o plimbare ”cu nasul pe sus printr-o literatura de care Ivana Cristescu -vai mie!!!- nu o intelege!!!”) Din bun-simț, n-am lasat sa se vada numele celor implicati in dialog, in afar de al Ivanei C. Nu persoanele ma intereseaza in aceasta  situatie ci...ipocrizia lor!

3 Februarie la 10:15 · editat
În poezia Ade… GR… textul e locul în care realitatea și imaginea ei apar într-un continuu entanglement și “viața îți oferă tot felul de surprize”. Imaginația lucrurilor, “surori gemene cu amintirea lor”, e eliberată de litera “rostită la momentul oportun”, și rădăcinile lor se împletesc ca o strângere de mâini sub spărtura făcută de ea în zidul incomunicabilității. Atrase în crăpătura timpului, prezența și absența constituie prin alternanța și reflexiile lor cromatismul unei melodii gestuale ce alcătuiește sinestezic, în rotirea sa, vederea recuperatoare a lumii “chiar în acest proces de instituire spontană a realului în literă”, după cum observa criticul M M. Acesta din urmă o consideră pe autoare, în volumul "poezia română actuală" (ed. p, 1998, vol. I), “cel mai tânăr poet post-textualist”.


Ge Va>  Stimate dle Fl Ca, vă prețuiesc foarte mult din cele aflate pe f.b. , la fel și pe meșterul truver goliardic So…....ar fi fost mai mai fluentă prezentarea Ad… dacă ați vi evitat acel puțin cunoscut entanglement, un cuvânt polisemic, a se amalgama, a se încâlci, a se împotmoli....în privința invitației la serile SYN…, în lumina vărstei și a cărților mele, aș veni invitat, fie ca poet, fie ca critic, fie ca mambru al unui eventual juriu....eu nu mai am, din păcate sau fericire, curiozitatea unor domni și doamne venite să piardă timpul în chip agreabil, așadar dacă veți fi de acord cu aceste minime condiții, vă rog să-mi scrieți pe mail….
5 Februarie la 10:20 · Editat · Îmi place

Fl Ca> Va mulțumesc pentru apreciere, pretuirea e reciproca. Sincer vorbind, in opinia mea cuvantul amintit de dvs. are un inteles foarte sugestiv pentru ideea evocata de mine, si nu mi se pare ca deranjeaza, chiar daca e mai putin utilizat. Si prefer totodata sa ma indulcesc cu ideea ca ne castigam timpul in mod agreabil. Va multumesc pentru disponibilitate, o sa va scriu.
5 Februarie la 11:08 · Îmi place

Ivana Cristescu> Cu respect, dle Fl Ca, dar se putea gasi si un alt cuvint în locul acelui ”entanglement!” Mă-nclin in fata dlui Ge Va  și subscriu la cele spuse de domnia sa și, totodată, îi cer scuze pentru ca l-am nominalizat în vorbirea mea... Să nu epatam chiar asa și să alambicăm, să stîlcim limba română -frumoasa noastră limbă română- ”implementîndu-i” cuvinte pe care doar dictionarele de neologisme le mai păstreaza ori folosind sofisme gen: ”poet post-textualist!!!” (Ed p 1998, vol. I ), pentru a arăta ce??? Chair dacă sîntem docți, totuși...atunci cînd vrem să ne manifestăm, în scris, prețuirea pentru cineva, cînd vrem să-i aducem elogii, o putem face folosindu-ne de cuvinte simple dar profunde... Iertati!
6 Februarie la 15:28 · Îmi place · 2



Fl Ca> Nu e nici o problema, va respect parerea, insa nu v-o impartasesc. Personal nu cred ca e cazul de asemenea dramatizari pe teme lingvistice. Toate cele bune!
6 Februarie la 16:03 · Editat · Îmi place

Fl Ca>   Imi pare rau, d-na Cristescu, dar va recomand sa nu mai fiti ipocrita incepandu-va cuvantul "cu respect" si dovedind o minima lipsa de respect in textul pe care l-ati alcatuit pe pagina dvs. referitor la cele scrise de mine. Ramaneti va rog la lecturi din Coșbuc, cred că vă e mai util decât să vă plimbați cu nasul pe sus într-o literatură pe care nu o înțelegeți.
Ieri la 10:22 · Îmi place

Cost St:  ce înseamnă ”entanglement” că nu am găsit în DEX ?
Ieri la 14:52 · Îmi place


Fl Ca>  http://ro.wikipedia.org/wiki/Entanglement_cuantic
Entanglement cuantic - Wikip
ro.wikipedia.org

Ieri la 14:59 · Îmi place · 1

Ivana Cristescu Ah, multam„ dle FC! Să inteleg ca poetul George Cosbuc nu va insufla niciun..ENTANGLEMENT??? Eu, Da, prefer sa ramin la Cosbuc, decît să mă ”plimb cu nasul pe sus” printr-o ...”literatură” în care să trebuiasca sa mi se dea NOTE de SUBSOL, ca sa inteleg sofisticariile ..”poetilor post-textualisti!” Și, ca o nota de subsol pentru dvs (de asta data), nu este vorba de inteligenta ori non-inteligenta mea, ci de..intelepciunea domniei voastre care..sinteti un formator de opinie in cadrul Cenaclului pe care il moderati... Nu stiu care dintre noi e mai cu nasul pe sus!!! Nu cred ca trebuie sa va spun eu ca POEZIA inseamna frumos, inseamna armonie, înseamnă să lasi versurile sa vorbeasca in locul tau... Nu-s singura pe aici care "v-a atins" cu ENTANGLEMENTU` dvs! Haideti, dara, dle C F sa...haidem!! Sa nu-l mai rastignim iarasi pe Hristos, scotind unul la altul colti de argint...ruginit! Imi cer scuze ca "v-am lezat" inteligența cu prezența mea pe aici!


 (In urma acestui DIALOG al Surzilor, dl Fl Ca, a preferat sa ma blocheze de pe pagina Syna... Voie bună, dle Fl Ca! Și vînt la pupa..t! N-am de gînd să stau cu DEXu-ntr-o mînă și cu cartea de poezele-n cealaltă ori cu Wikipedia deschisă, ca să vă pot citi pe domnia voastră. Mă-ntorc, dară, la Coșbuc! Și bine fac! Fiindcă sînt cu el într-un continuu ENTANGLEMENT!!!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu