joi, 4 iulie 2013

Psaltirea Maicii Domnului

  Interpretarea-mi proprie:
                                      ( Aceasta Icoană nu e-n Biserică, ci este o Icoana a mea )

 Aduc cinstire, după putinţă, Sfintei Fecioare Maria, care ne-a fost dăruită, de către Însuşi Hristos, Domnul nostru, să ne fie, nouă, tuturor, Maică, Sprijinitoare, Mijlocitoare şi Acoperămînt! Şi, vă invit, pe toţi, cei care doriţi, alăturaţi-vă:

  Veniţi, toţi, să o cinstim, pe Împărăteasa noastră, pe Născătoarea Domnului nostru Hristos, a Mîntuitorul lumii!

  Veniţi, toţi, să cădem înaintea Sfintei Fecioare Maria, Maica lui Hristos, Domnul nostru!

  Veniţi, toţi, să-i aducem laude, Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, care prin Naşterea sa, ne-a arătat, nouă,Lumina cea adevărată, şi cu cîntări să o cinstim!

  Veniţi, toţi, să cinstim binecuvîntata zămislire şi naştere, a Fecioarei Maria, din sfinţii părinţi Ioachim şi Ana!

  Veniţi, toţi, să cinstim Intrarea în Biserica Domnului a Pruncăi cea de 3 ani!

  Veniţi, toţi, să cinstim Buna-Vestire, cea despre zămislire, cînd prin lucrarea Duhului Sfînt, Fecioara Maria a auzit glasul Arhanghelului Gavriil!

  Veniţi. toţi, să cinstim pe Fecioara Maria, cea prin care S-a întrupat, şi S-a născut Hristos, Mîntuitorul lumii!

  Veniţi, toţi, să cinstim durerile Fecioarei Maria, cele din vremea pătimirilor lui Hristos, căci prin insuşi sufletul ei, a trecut sabia durerii!

  Veniţi, să cinstim bucuria pe care, fecioara Maria, a avut-o în vremea Învierii lui Hristos! Veniţi , toţi, să strigăm:

  Ne rugăm ţie, Fecioară Maria, Maica noastră, căci tu ne eşti grabnic ajutătoare, şi mijloceşti înaintea Fiului tău, Hristos, Dumnezeul nostru, pentru noi, cei care ne aflăm în tot felul de păcate, şi din pricina păcatelor, în deznădejde şi necredinţă! Roagă-te, aşadar, pentru noi, cei păcătoşi, apără-ne şi ne acoperă de tot necazul şi de toată nevoia! Scoate-ne, cu rugăciunile tale din toată boala sufletească şi trupească, şi din toată neputinţa ce ne-a cuprins!

 O, Preasfîntă Fecioară Maria, cu nădejde în mijlocirile tale, venim înaintea ta, şi te rugăm, apleacă preacuratele tale urechi spre rugăciunile noastre, ce ţi le aducem noi, nevrednicii, din buzele noastre cele întinate, şi du strigarea noastră înaintea Fiului tău Hristos, Dumnezeul nostru, căci tu eşti adevărată mîngîiere tuturor celor întristaţi şi necăjiţi!  Iar noi, pentru mijlocirile tale, cu bucurie îţi strigăm:

  Bucură-te, Sfîntă Fecioară Marie, Născătoare de Dumnezeu, Ceea ce eşti plină de dar, căci ai zămislit cu trup pe Fiul lui Dumnezeu! Bucură-te, că tu l-ai purtat la sînul tău! Bucură-te, că tu l-ai hrănit! Bucură-te, că tu ai văzut pe magi închinîndu-se Lui! Bucură-te, că Hristos a Înviat, şi cu slavă s-a Înălţat la cer! Bucură-te, că bucuria ta, în veci nu se sfîrşeşte! Bucură-te ceea ce esţi plină de dar, Marie, Domnul este cu tine! Binecuvîntată eşti, tu, între femei, şi binecuvîntat este rodul pîntecelui tău; că ai Născut, nouă, pe Mîntuitorul Hristos; pe Acesta, roagă-l pentru noi, păcătoşii şi neputincioşii, să ne miluiască şi să ne mîntuiască, pe noi, pentru ale tale sfinte şi grabnice rugăciuni!

 Ştim că tot ceea ce vei cere pentru noi, de la Fiul tău, vom primi, deoarece, pe tine, te-a dăruit mijlocitoare creştinilor! Primeşte rugăciunile noastre, şi ne izbăveşte pe noi, din toată nevoia şi necazul!

  Toată nădejdea noastră, spre tine o punem, Maica lui Dumnezeu! Păzeşte-ne pe noi, sub Sfînt Acoperămîntul tău! Amin.

                                            În numele Tatălui, al Fiului şi al Sfîntului Duh!

                                                           Catisma 1

                                                            Psalmul 1

  Fericit omul care iubeşte numele tău, Fecioară Marie, Maică pururea Fecioară,

  Căci cu darul tău, sufletul lui se va întări, şi ca un pom răsădit lîngă izvoarele apelor, va da multe roade la vremea sa! 

  Fericită eşti tu între femei, pentru smerenia şi credinţa inimii tale, 

  Căci tu covîrşeşti toate femeile cu frumuseţea ta, şi întreci pe îngeri şi pe arhangheli cu sfinţenia ta! 

  Milele şi indurările tale, peste tot se vestesc, căci Dumnezeu a binecuvîntat lucrul mîinilor tale!

                                                            Psalmul 2

  Preasfîntă Fecioară, ajută-mă, că s-au  ridicat neamurile împotriva mea! Acoperă-mă cu dreapta ta! 

 Iar pe ei, ruşinează-i şi doboară-i la pămînt ! Ca să  pot striga cu bucurie: 

Veniţi la Maica Domnului, toţi cei împovăraţi şi osteniţi, şi ea vă va odihni pe voi! Apropiaţi-vă, de ea, cînd sînteţi năpăstuiţi, şi maica Domnului vă va scăpa, pe voi, din primejdiile voastre, cu strălucirea feţei sale! Şi binecuvîntaţi-o, din toată inima, căci de mila ei, este plin tot pămîntul!

                                                            Psalmul 3

  Presfîntă Fecioară Maria, Maica mea, o, cît s-au înmulţit vrăjmaşii mei văzuţi şi nevăzuţi, care mă necăjesc neîncetat! Risipeşte-i, te rog, cu viforul dreptăţii tale!

  Miluieşte-mă, Stăpînă, şi scapă-mă! Scoate-mă din mîinile vrăjmaşilor, care s-au sculat asupra mea! Că nu am altă grabic-ajutătoare, fără numai pe tine, Maica mea!

 Încălzeşte inima mea cea rece şi înfricoşată, cu roua darului tău! Şi nu mă  lăsa în mînile vrăjmaşilor, care mă vrăjmăşesc neîncetat! Ca să-ţi pot striga, cu bucurie: Slavă ţie, ocrotitoarea celor fără ajutor!

               Slavă Tatălui, şi Fiului, şi Sfîntului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor! Amin.

                                                            Psalmul 4

  Cînd te-am chemat, cu credinţă şi cu nădejde, tu m-ai auzit, Preasfîntă Fecioară Maria, şi cu mila ta, m-ai apărat! Revărsîndu-ţi bunătatea milostivirii tale asupra mea, m-ai izbăvit din cursele duhurilor răutăţii de sub cer, care s-au pregătit să mă înghită, şi din mîinile cele răpitoare care cautau sufletul meu, m-ai scos, cu puterea ta, şi m-ai adus sub Sfînt Acoperămîntul tău! Iar eu, acum, cu mulţumire îţi cînt: Binecuvîntată eşti tu între femei, ceea ce ai născut , neispittă de nuntă, pe Hristos, Mîntuitorul lumii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu