sâmbătă, 27 decembrie 2014

Parintele Arsenie Boca a plecat aseară....

  Cuviosul Părinte Arsenie Boca, a plecat aseară din casa mea... S-a dus la un..Ştefan, căruia, nădăjduiesc, să-i aducă bucurii nemărginite!
  Venise în casa mea, în urmă cu vreo doi ani. Îl pictasem şi-l pusesem pe un perete în fostul meu Magazin şi lumea care intra se minuna că îl am aşa într-o "dimensiune" nemaivăzută pe Sfintul!!! Scăpase TEAFĂR, la un control al GF, drept pentru care, am decis să-l aduc acasă, ca nu cumva, neiprăviţii, să mă deposedeze, la COMNDA,  de..comoara mea, cea de mare preţ! L-am adus, aşadar, acasă. Nebunie maximă, la pătrat! O dată fiindcă, în nebunia mea, mă apucasem să pictez chipul Cuviosului Arsenie Boca (care a iesit, oarecum, după a 20 încercare), eu, ultima neiprăvită dintre neisprăviţi, şi a doua oară pentru că îl adusesem acasă şi-l postasem în sufragerie, de unde, Cuviosul Boca, mă urmărea asiduu, mă cerceta şi mă mustra cu privirea lui pătrunzătoare...N-a zîmbit niciodată!! Nu i-am dat NICIO şansă să facă asta!!!
- Eu nu ştiu de ce-ai vrut să vii în casa mea!, îl mai "înfruntam" uneori. Dar dacă tot ai venit, sper să fie de bun augur şi cu folos. Io, părinte, asta sînt. Ia acum de le vezi pe toate ale mele şi pune-mă înaintea Domnului, după cum vei crede de cuviinţă...
Părintele se uita sfredelitor la mine, seară de seară, de cum soseam acasă, şi-mi cîntărea toate mişcările. Ei bine, nu-i plăcut să te simţi privit, urmărit...mai ales de..Părintele Arsenie Boca!!! Drept pentru care l-am dus la.."izolare". Şi-i mai schimbam "detenţia" dintr-o cameră în alta, punîndu-l cînd cu toţii Sfinţii la un loc, cînd izolat complet, singur...la meditaţie...Avea la ce medita!!! Căci..văzuse şi vedea şi auzea destule...
 Mai acum vreo 3 săptămîni l-am scos de la "izolare" şi l-am repus în drepturi, aducîndu-l iarăşi în sufragerie. După doar cîteva zile, mi-l solicitase cineva, un preot, ca să-l pună spre cinstire -zicea el-, într-o Biserică. Trimisese chiar, acasă la mine, cu maşina, pe cineva ca să-l ia.
Deşi destul de INCOMODĂ pentru mine, prezenţa Părintelui Boca, în casa mea, nu mă înduram să-l dau, şi acum cînd persoana trimisă de acel părinte, ca să i-l dau, nu ştiu ce mi-a venit că...mi-a venit un gînd că...NU VREAU să-l dau!!! Şi i-am zis Cuviosului Boca:
 -Nu te dau, Părinte! Orice-ar fi, rămîi la mine! Eu nu TE VÎND! Nici acestui...preot nu te daruiesc! Poţi să te superi pe mine...Decît săa ud, mîine-poimîine că "ai plîns " pe la ăla cu lacrimi de mir, mai bine...să plîngi de mila mea, la mine acasă...
Cuviosul Boca nu a schiţat niciun gest. A rămas nemişcat pe şevalet, urmărindu-mă, mai departe, mut... Nu numai că nu s-a supărat că nu l-am lăsat să plece din casa mea, dar parcă îmi încuviinţa decizia...
Am vorbit apoi, în fiecare zi cu el...de-ale..noastre! Io vorbesc cu Sfinţii, cu Maica Domnului ca şi cum ei ar fi aici...Ei, bine, nu va mai pronunţaţi, ştiu şi singură că-s luată cu capu'...Dar..asta e!
...Aseară a fost că, CINEVA f f drag mie, m-a sunat şi mi-a zis fran că-l vrea pe Cuviosul Boca, şi că..săi fac un preţ. Dificilă treabă! Cum să-l pot eu "preţui" pe Cuviosul Boca??!!! Ce preţ s-i fac! E-adevărat că este o pictură, dar...pentru mine...Ş-apoi, cum să fac eu UN PREŢ pentru..CINEVA f f drag sufletului meu??
Nu. Nu-i voi face niciun preţ!...
Şi, în timp ce eu mă frămîntam cu ale mele, uitînd definitiv ca CINEVA f f drag, îmi ceruse să-l "preţuiesc" pe Cuvios -crezusem că-i doar o toană de moment şi că..va uita curînd de propunere!!-, numa' ce-mi sună interfonul. Cine să vină la mine de Crăciun..neanunţat?, mă întrebam, şi cît pe ce să nu deschid nici să mă deplasez la uşă, căci am crezut că-s din ăştia...neaveniţi... dar am deschis, şi... stupoare...CINEVA f f drag, îmi spune că e la uşa de la intrarea în bloc!! La ora asta??? Fără să mă anunţe la telefon că vine??
Ei bine, mi-am luat rămas-bun de la Cuviosul Boca!
Sigur are acolo o misiune de împlinit şi sper, din toată inima, că acolo unde a ajuns să fie de mare-mare..folos! La mulţi ani, Ştefănuţule! Să te bucure Domnul, pentru mijlocirile Cuviosului Arsenie Boca! Cu mare drag şi cu toată largheţea inimii mele, ţi l-am dăruit! Anto

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu