sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Din nou cu părintele Nicanor Lemne

   4 ianuarie 2014.
  Ce dar mai de mare preţ îmi putea face, în această zi, la început de an, ianurie 2014, Bunul Dumnezeu, decît acela de a-mi acorda şansa, să petrec, în prezenţa dragului, scumpului şi, pot zice fară teama de a greşi, sfîntului părinte Nicanor Lemne, de la Siliştea Snagovului, cîteva ceasuri bune!
                                        



Mare Bucurie!...
Aveam şi n-aveam stare să plec la drum! (Superstiţii!!!, de care, viaţa "mă obiga" sa ţin cont!!!) Drept pentru care, am rugat pe altcineva să mă ducă cu maşina sa! 
  Am ajuns la Siliştea Snagov, chiar mai repede decît preconizam. Pe părintele, l-am găsit stînd pe prispă! Cred ca ieşise să ia un pic de aer. 
 De cum ne-a văzut ( de fapt, mai mult ne-a auzit, că după aceea, ne-a spus că, de vreo 3 luni nu prea mai vede bine!!! "Şi oricîţi doctori a consultat, niciunu` nu a dat de cap problemei!!!", ne explică el), ne-a zîmbit larg, bucuros...
 Ne-am îmbraţişat ( fără să ne "cunoaştem", aşadar!), cu bucurie mare, după care ne invită în casă. Eram o turmă!!!... Eu, "şoferul" ( Florin Ionescu Adams -proprietarul Spirit TV), Zuzza ( amica mea; Ylenia Koste ), Marius ( Dcm ) şi iubita acestuia, Gabriela. Am umplut camera!
 De cum am intrat, ne-am aşezat, care cum, pe unde a putut, şi l-am asaltat pe părintele Nicanor Lemne cu întrebări. Dar şi părintele avea pentru noi întrebări! El nu mai ştia cine sîntem noi, hoarda care-i invadasem habitatu`, şi care-i scurtasem, cel puţin cu cîteva secunde ozonarea...
 L-am lămurit destul de rapid, după care am trecut la "tăifăsuiala". Noi venisem cu "scop precis"! Şi..venisem, nu sa ni se pună întrebări, ci..să punem! Şi..să primim răspunsuri!!! E o reală bucurie să stai la un "taifas" cu BATRÎNUL Nicanor Lemne! Un Avva, în cel mai real sens al cuvîntului!..
 Ne-am scos TOŢI telefoanele "inteligente", şi foarte "ascultătoare", precum şi o micuţă cameră de luat vederi! Le programasem din timp, pe fiecare în parte, aşa că acum, nu aveau decît să facă..ascultare!!! Trebuiau să înregistreze fiecare cuvînţel ieşit din gura Avvei Nicanor Lemne! N-aveau "voie" să rateze ceva, că le-ar fi aşteptat..apa Snagovului!!! Aşa le "promisesem"!!!
 În 1 mai 2013, cînd fusesem la părintele ( eu, Antoaneta, cu Marius ), el se arătase "un pic zgîrcit", şi nu ne lăsase să imortalizăm mare lucru! Aşa că acum, eram chitiţi să nu mai facem ascultare! Drept pentru care, ne-am zis că, mai bine nici nu-l mai întrebăm daca DA, sau NU! Că, aşa.."n-avem vină"!!!
 Camera de luat vederi se afla în subordinea lui Marius. Eu încep să-i pun întrebări BĂTRÎNULUI. Marius, priveşte şi ascultă siderat, savurînd cuvintele ce ieşeau, nectar de flaore-aleasă, din gura Avvei Nicanor Lemne! Uitase să dea drumul la cameră! Era fascinat!...
 Încerc să-i distrag, discret, atenţia, si-i zic şoptit:
- Dă, măi, drumul la cameră!
El, Marius, încruntă din sprîncene, în semn că se jenează...
- Dă, măi, REC! Dă REC, nu auzi! Marius, dă Rec...pierdem bunătate de oratorie!!! Avem aici un Ioan Gură de Aur!!! Te crăppp!, îi tot zic şi mă fac spre el. Dar el, timid, strîngînd din sprîncene  a neputinţă, îmi face semn că nu face ce-i spun, fiind că  se jenează, chipurile...
I-am luat camera, am potrivit obiectivul, şi am pus-o la treabă..
Venerabilul părinte Nicanor Lemne, ne vorbea, iar noi eram cu urechile ciulite la maxim, camera de filmat isi ciulise, şi ea "urechile", dar, mai ales îşi căscase bine "ochiul", şi îşi făcea, cu credincioşie, treaba ei! Telefoanele noastre clicăiau mai ceva ca ale celor de la paparazzi...Avva Nicanor Lemne "ştia" tot!, dar..tacit, îşi continua prelegerea! Nouă ne convenea de minune!!!...Culegeam "nectar de floare-aleasă", şi imagini unice! Ce ne-am mai fi putut dori?!!...
Ştia BATRÎNUL!...Cafea...
 A făcut o mică pauză şi l-a rugat pe fiul său să aducă 5 cafele, ceea ce s-a întîmplat mai rapid ca la room-service!
 Ne-am desfătat la "un taifas" de zile mari şi la o cafă pe cinste!
Nici nu ştiu cînd au trecut două ceasuri!!! Am mai fi rămas cu Avva Nicanor Lemne, fiind că era pentru noi, o REALĂ BUCURIE, dar ne-am dat seama că pentru dumnealui s-ar putea să fie destul de obositor. Aşa că, ne-am luat rămas-bun, mulţumindu-i pentru că, cu atîta largheţe de inimă ne-a primit, ne-a povăţuit şi ne-a mai oferit şi cîte o cafea, de care vă garantez că n-aţi băut nici la cel mai de lux restaurant!
 Părintele ne-a împărţit fiecăruia, Binecuvîntări Sfinte, ne-a îmbraţişat ( acum ne "cunoaşteam" ), şi... am plecat...cu promisiunea că..ne vedem la primele raze ale soarelui de..primăvară! Fie nouă, tuturor, după cuvîntul vostru, părinte Nicanor Lemne! Avva Nicanor Lemne!
 Bucurie fără margini, ne-a rînduit nouă, celor 5, azi, Domnul Atotţiitorul! 
Slăvit să fii, Doamne! Bucurie Sfîntă mi-a fost mie Ziua Aceasta! 4 ian 2014. Mulţumesc, Doamne!
Coerent! Demn! Primitor de oaspeţi! 98 de ani! Unul dintre preoţii care a făcut şi face mare cinste Bisericii Ortodoxe Romane. Leat şi prieten bun cu dragul, scumpul şi sfîntul părinte Nicodim Bujor (Autorul Acatistului Sfîntului Calinic de la Cernica).
Domnul să-l binecuvînteze pe părintele Nicanor Lemne, cu lungime de zile!

 Antoaneta
4 ianuarie 2014



                                                

                                               Mi s-a parut de bun-simt, sa atasez, aici, si pozele celor, dimpreuna cu care l-am vizitat pe parintele Nicanor. Iata:
                                                           
                                  Pr Nicanor cu Zuzza mea
                                                   (sus)
                                                       
Gabriela, Dcm, si pr Nicanor Lemne
(in ordinea nr de pe tricou, de al stinga la dreapta).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu