vineri, 27 decembrie 2013

Avem..eroi!

  N-am ieşit din casă din seara de Ajun, cînd m-am întors de la Biserica, unde fusesem, şi eu, ca oricare creştin, să mă întîlnesc cu Hristos! 
  Dacă m-am întîlnit cu EL, acolo, sau nu, încă nu-s foarte dumirită...
Cert este că m-am întors, acasă, cu un gust amar, şi..încă mai cuget, şi..lupt!...să-nţeleg...să găsesc un răspuns...
( Un incident, o mică altercaţie, iscată pe nepusă-masă, între mine şi o oarecare creştină, m-a pus serios pe cercetarea de sinemi şi nu numai; Mulţumesc Domnului, că am reuşit să gestionez, oarecum situaţia..plecînd eu din Biserică!; E neplăcut să mergi la Biserică, cu un scop, şi să descoperi că tocmai acolo, în Biserică, ai parte de "surprize"! Şi din partea cui? Tocmai din partea unor creştini...practicant! Care ştiu rînduiala şi care ar trebui să aibe o disciplină a credincioşiei... ) În fine...
............................................................................................................
 27 dec..., mai dupa-prînz, cinva mă sună şi-mi zice să ies... şi urgent, că-i ceva de filmat!!! Să ies, că m-aşteaptă-n PASAJ! La Universitate.
 Mai întîi mă codesc, fiindcă n-am chef nici să mor...
Apoi, la insistenţele persoanei, mă echipez de oraş, mai ceva ca la Armata Salvării, iau camera-n spate şi zbor...
Oraşu-i anost, chiar dacă, se-ncearcă a se induce o stare de Sărbătoare...Parcă simt apăsarea de pe umerii conaţionalilor şi concetăţenilor mei! Parcă le simt lipsurile şi neajunsurile! Parca le simt, le trăiesc tristeţea...Le simt obida din suflete! Au sperat în '89 la o viaţă mai bună, şi cînd colo....Asta mi se pare, că-i ca-n treaba aia cu..nemulţumitului i se ia darul!!! Aşa şi nouă, românilor, ni se cam luase darul după îmbulzeala din '89...
E Sfîntul Ştefan! Şi, încă-i..Crăciunul! Ce-a de-a 3-a zi.
Şi-acolo, în drum, la Pasaj... sînt cruci...DE EROI!...




Dar..unde-s ucigaşii lor? Unde-s teroriştii? Unde-s cei care, cu sînge rece, şi-au omorît şi ne-au omorît..fraţii?
Retoric mă-ntreb...
 N-am chef să filmez!...Şi vreau să-mă-ntorc! Să plec de-acolo! Să fug..să m-ascund...
Mă jenez, şi totodată mă doare..c-am fost...şi încă sîntem...minţiţi...înşelaţi şi manipulaţi...într-un..Crăciun..surogat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu