duminică, 22 decembrie 2013

"DUHOVNICULUI" meu; Spovedania unui invins...

   
 TATĂ scump,
S-ar putea să fii pe-aici! Cu tehnica asta ultra-sofisticată, sigur EŞTI!!! Ne putem aştepta la orice! ...
  Mă gîndesc, c-ai putea fi ( de ce nu?) prin spatele unui nick, pe Feisbuc. În spatele unui nick pe care, poate, eu chiar L-am inoportunat cu "năstruşniciile" mele! Poate chiar eşti Cutare, care m-ai "călcat pe nervi", cu "smerenia ta", şi ţi-am zis "una bună"! Poate, chiar "mi-ai vorbit", cu blîndete şi calm, înţelept, deghizat în dl Grig Ghe, sau într-un alt ÎNGER, ce "stă" să-mi vegheze! Poate, totuşi, eşti pe aici! Aşa că ..purced...
... păşind... anevoie, dar DEMN, în a-Ţi spune:
 Fiu netrebnic sînt! N-am făcut nimic din ceea ce eram DATOR să fac! Căci, ca un purtator de trup şi vieţuitor al acestei lumi, am alunecat şi..am greşit, cu gîndul, cu fapta, cu ştiinţă şi cu neştiinţă, şi, din prea-multă nebăgare de seamă! Că, iată:
 N-am miluit pe ce-i ce-au întins mîna să-mi cerşească un frăncuţ pentru-n covrig!! N-am hrănit pe cei flămînzi, dar eu m-am îmbuibat! N-am îmbrăcat pe cei goi, în timp ce eu mă desfăt din belşug, schimbînd hainele! N-am vizitat pe bolnavi! N-am alinat pe cei singuri! Nici pe cei bătrîni şi neputincioşi! Ba chiar am trecut pe lîngă ei cu nepăsare, fără să-mi tresalte inima la necazul lor!
Am pizmuit pe semen! L-am sudălmit adesea pe cel ce-mi stătea în cale!..
M-am semeţit, şi m-am lăudat cu "josniciile mele"!...M-am mîndrit cu ceea ce am citit, deşi mare lucru nu am citit, comparativ cu ceea ce au citit alţii. 
Am rîs nebuneşte!...
M-am desfătat cu frumuseţi trecătoare!...
Nu mi-am cinstit, aşa cum se cuvenea, părinţii!...
Nu mi-am plătit datoriile la sorocul lor!...
Am ţinut şi ţin minte răul!...
Am osîndit, am clevetit, şi vorbe necuviincioase am vorbit!
Am rîs de păcatele semenilor mei şi pe-ale mele păcate şi nelegiuiri, nu le-am socotit!
Am mai şi minţit! M-am mîniat adeseori!
Am mîncat cu lăcomie!...
M-am mîndrit în fel şi chip! Am trîndăvit!
Am amărît, şi ades l-am întristat pe fratele meu! Şi pe semeni!
N-am ţinut seama de sfaturile duhovnicului!Adesea uitîndu-le pînă la uşa chiliei! Nici răbdare n-am avut! Iar la vremea rugăciunii, am gîndit la cele lumeşti...
Am arătat altora greşelile semenilor mei, pentru a-i înjosi pe aceia.
Crezîndu-mă înţeleaptă, cu îndrăzneală am grăit deşertăciuni!
................................................................................................................dar..cîte rele n-am făcut!!! Acestea de mai sus ( mărturisite ), şi MAI MARI decit acestea am făcut! Şi fie că nu le mai ţin minte, sau nu mai vreau să mi le mai amintesc, mă ruşinez de toate cele rele săvîrşite de mine, şi-Ti spun Părinte Sfînt:  TATĂ, ÎMI PARE RĂU PENTRU TOATE! Şi-aş vrea, să nu se fi-ntîmplat! Şi TE rog:
                               IARTĂ-mă... Tată!
Dă-mi, Te rog, ajutor şi mînă de îndreptare, ca măcar de acum înainte: Să nu mai greşesc! Ajută-mă să fac voia Ta ce sfîntă, să trăiesc în Frica de Tine şi în dragostea de Tine!
Iţi mulţumesc Tată, pentru că mă primeşti înaintea Ta! Îţi mulţumesc pentru că mă asculţi! Îşi mulţumesc pentru că mă Împărtăşeşti cu Prezenţa Ta, prin Rugăciune! Îţi mulţumesc, Doamne, pentru toată grija ce-mi porţi, şi Te rog, ca şi de acum înainte să-mi dăruieşti faceri de bine şi să mă aperi de toţi vrajmaşii mei!
Te slavesc pe Tine, mă închin Ţie, şi Te binecuvîntez cu mulţumire, Doamne! Amin.




            Antoaneta, 22 dec 2013



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu