luni, 16 decembrie 2013

"Lupu", un ciine ce jeleste-n cimitir...

    M-am dus la Cimitir sa-i aprind o luminare celui plecat prea timpuriu dintre noi, bunului parinte Cristian -Domnul sa-l odihneasca in rind cu dreptii Sai!-, si am vazut ceva ce nu mai vazusem niciodata.
 Linga mormintul parintelui era sapata o groapa, la care inca trebaluiau groparii. La un moment dat, a aparut un ciine care s-a strecurat, tisis, printre mormintul parintelui si gropa nou sapata, si s-a oprit la groapa aceea, s-a asezat pe labe, intr-un colt al gropii, si-a intins capul peste pamintul scos, si scincea sugrumat. Groparii il alungau cu bulgari si cu sudalme, pentru ca le rostogolea pamint peste groapa, dar ciinele nu se sinchisea nici de bulgarii cu care il loveau groparii, nici de sudalme. Unul dintre gropari, a ridicat o lopata si l-a amenintat cu bataia. Ciinele, insa, nici gind sa plece. Isi ridica doar ochii tristi si blinzi catre ei, dupa care, se uita lung peste groapa sapata si scincea discret.
  Mi-am vazut de necazul meu, la mormintul parintelui, incercind sa nu intru in "dialog" cu groparii. Eu iubesc f mult ciinii, si nu suport sa-i vad orospsiti. Iar ciinele asta avea niste ochi foarte "inteligenti". Si extrem de blinzi! Plus ca acum aveau o tristete nemarginita. Ma sageta, pe suflet durerea lui! I-o simteam profund, acut, asa cum imi simteam propria-mi durere, si neputinta de a-l invia pe parintele!
La un moment dat aud "cintari" de inmormintare. Venea preotul cu cel decedat, la groapa.
  Ciinele a stat cuminte, pe marginea gropii, si a ascultat rugaciunile preotului, in liniste. Nu a mai scos un chitait! Cind insa, groparii au luat mortul sa-l bage in groapa, ciinele s-a pus pe plins, mai abitir decit cei prezenti la groapa! Groparii, cit si unii dintre cei prezenti l-au luat cu bulgari, si strigau la ciine. Ciinele insa, nici gind sa renunte la ..jelit!! Nimic nu l-a-nspaimintat!! Nici lopata unuia dintre gropari!! S-a ridicat doar, trist, nepasator la amenintari, si indurerat, lacrimind, s-a reasezat 10 cm mai departe de locul unde statuse...
Ciinele si-a plins mortul!...mi-am zis, crezind ca este  acolo stapinul lui.
 Am ramas interzisa! Ma durea durerea lui! Asa incit "am uitat" de necazul meu...
M-am retras intr-un coltisor si am privit, neputincioasa, "spectacolul durerii" pe care-l dadea "animalul". Experimentam terapia durerii prin..durere!
Aveam camera de luat vederi la mine, insa, am fost, realmente, depasita de "eveniment", asa incit, am uitat ca o am. Nici gind s-o utilizez!!! Drept pentru care, va trebui sa ma intorc acolo curind! Si, promit ca o voi face! Merita!
 Dupa ce preotul si groparii si-au terminat treaba, ciinele si-a incetat jelirea, s-a retras, si s-a dus in mijlocul aleii principale, s-a asezat acolo, tot cu botul pe labe, si asa a ramas acolo, abatut, lacrimind...
 M-am dus dupa ciine. M-am apropiat de el si l-am mingiiat. Si-a ridicat doar ochii tristi, inlacrimati, si m-a privit blind, patrunzator, trist...dureros de trist!!!
Unul dintre gropari s-a apropiat de noi, si mi-a spus ca azi, ciinele, va fi trist, tot restul zilei. La care eu i-am zis ca da, ca mi se pare firesc, fiindca i-a murit stapinul. Dar omul m-a lamurit, zicindu-mi ca nu era stapinul lui acolo. Ci ca, asa plinge el!
 - Cum asa plinge el?, am intrebat, nedumerita. Acum doua saptamini, nu a plins, la mormintul parintelui nostru! Si, tin minte,ca era de fata ciinele!
- Aaaa!!! Pai, nu! Ca nu plinge decit la mormintele din pamint, nu si la cele care au lucrare din beton!
-Ei, na!!! Cum asa? Nu vad "logica"!, ii zic groparului.
-Asa bine!, imi raspunde groparul. Stati pe aici, ca mai avem de ingropat pe cineva, ramineti si vedeti!, ma imbie groparul. Vad ca aveti camera! Il puteti filma, daca vreti!
- Mda..am??!!! Uitasem! Bine domn`le! M-ai convins! Nu prea mai am vreme de stat insa!Poate am sa revin alta dat`! In fond, in fiecare zi moare cineva!!! Dar al cui e frumusetea asta de ciine? Si ce nume are?
-E al colegului meu!, raspunde groparul. Ii spunem Lupu! Si asa plinge la fiecare groapa de pamint, pe care o facem in Cimitir. Plinge numai la cele de pamint. La cele care au lucrare din beton, asa cum era la cea a parintelui dvs, nu plinge!  Dar la gropa simpla de pamint, orice i-am face, putem sa-l omorim in bataie, el se aseaza cu capul pe labe, si plinge!!! Apoi, intreaga zi e f f f trist! Nu maninca si nu bea apa, toata ziua!...Si nu-i intram cu nimic in voie!, explica groparul.
                                              


PS: promit sa ma straduiesc, sa revin cu imagini filmate!
Antoaneta-Ivana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu