sâmbătă, 8 iunie 2013

Lacrima durerii / episodul 2 ( Ruga pt incetarea ploilor, 2013)

   Obligată de către "soartă" la o stare de rău ( fizic? ), poate ( şi sper! ), temporar (dar..la naiba!, RAUL nu este niciodată temporar!; cel puţin în cazul meu!!; ci la un prezent continuu -bată-l Dumnezău să-l bată!!!, pe el de RĂU!-... ), şi în imposibilitatea de a putea face prea multe lucruri, citesc ( mult şi prost!!!, neatingîndu-mă de vreo carte acătării că mă frige!! ), mai îngurgitez cîte-un aliment fără calorii -ce-a mai rămas p-aici din proviziile de la Paşte-, mă uit de-a surda la TiVi ( numai fecale pe toate canalele - d-acapo el fine!-), mai abitir ca niciodată, intoxicîndu-mă, mai scriu cîte-o "aberaţie", pe ici pe colo, şi plictistă de viaţă, mă uit pe geam cum..plouă!!
  Plouă şi iar plouă! De cîteva săptămîni bune, cu intermitenţe, ploaia-şi face de cap. Pe teritoriul Rmâniei, plouă parcă a blestem, ploaie cu grindină şi vînt furtunos...care aduc numai dezastre, prin gospodăriile românilor. Doar o rafală de ploaie, dar cu grindină cît un ou de găină, adusă de-un vînt duşmănos, şi pune la pămînt, palancă, toată muncuşoara, făcută cu sîrg şi sudoarea frunţii, de bieţii noştri ţărani, rămaşi parcă să înfrunte o soartă, un predestin  nemilos, în satele cu case încă de lut, şi între care se-nalţă cu fală, neruşinat, palatul primarului, plecat de altfel, la oraş, într-un Mercedes ultimul tip, cu treburi ( pentru obşte!, vezi, Doamne..)...
 Ştirile de pe toate canalele mass-media anunţă ploi, vijelii, grindină, prăpăd!!! Iarăşi şi iarăşi ploi!! O, Doamne, parcă Ţi-ai uitat de noi! Ai milă, că-Ţi sîntem credincioşi! Poporul acesta, poporul român, nu Te-a trădat, Doamne, niciodată! Ţăranii români, din neam în neam, moşii şi strămoşii nostri, te-au cinstit şi te-au venerat, fiecare după putinţă! Şi chiar de am mai şi greşit ca nişte oameni ce sîntem - supuşi greşelii-, noi nu ne-am ales alţi dumnezei, ci Ţie, Doamne, Ţi-am fost şi-Ţi sîntem supuşi! Pe Tine, Doamne, Te cinstim şi Te serbăm, pe Tine te binecuvîntăm! Tie, Doamne Iti mulţumim cînd ne aduci bucurii! Şi la Tine, Doamne strigăm, în necazurile noastre! Şi iată, Doamne, în necaz fiind noi romanii acum, nu încetăm a Te striga! Dumnezeule Mare, ai milă de bieţii sărmani de sub ape! Dumnezeule, Cel Ce ai făgăduit că nu o să mai pierzi poporul prin potop! Strînge, Doamne, aşadar, apele-acestea  într-un burduf, şi du-l de aici! Şi încetează, Doamne, BĂTAIA! Că-Ţi sîntem un popor credincios!
  Pentru rugăciunile BĂTRÎNILOR, cei bineplăcuţi Tie! Pentru pusnicii care priveghează prin munţii tăcuţi! Pentru Sfînta Maică, Fecioara Maria, care pentru noi toţi stă, Doamne, Înaintea TA, rugîndu-se ! Pentru rugăciunile preoţilor! Ale preoţilor celor bine-placuti Tie, Doamne!...
  Să tac? Aud ce zici...
 Stiu, Doamne, că aştepţi! Ne-aştepţi, pe toţi, să ne smerim, şi să venim Înaintea TA, să strigăm. Si sa cerem iertare! Şi zici ( poate ): dar unde sînt preoţii mei? Aceia despre care tu-mi vorbeşti! Că EU, nu i-am văzut! Şi nu i-am auzit!  Unde sînt? Atit de mulţi aveam!!! De ce-s numai 2-3 care mă strigă? De ce-s numai 2-3 care...
 Dumnezeule, eu nu pot a-Ţi răspunde! I-am văzut pe unii, ce-i drept, pe cîte undeva..."lucrînd"...dar...nu-Ţi  pot spune...Mă tem! Aşa m-au învăţat! Să nu divulg "secretul"! Că-i "taină" ce fac ei...
Să-Ţi spun zici? Ştii Tu bine!...
  N-au vreme de-OSANA! N-au vreme nici de Tine, si, nici de ţărănime!... Că-n VREMURILE astea,/cumplit s-au blestemat/ să-şi vadă de afaceri/ şi nu de..OSANA..T!...
 Dar Tu, PĂRINTE SFINTE, ia seama că cei mici, la Tine vin acuma, şi-nghenunchind, ITI zic: Ai milă, Doamne, de cei ce-s în necaz! Inceteaza, Doamne, ploile acestea aducatoare de moarte si de necaz pentru fratii nostri!  Si intocmeste, Doamne, bine vazduhul, si da ploaie de buna vreme, pentru imbelsugarea roadelor pamintului romanesc! Iti multumim, Doamne, pentru ca ne primesti Inaintea TA!
 Şi iartă-ne, Tu, Doamne! Amin.


PS: Aviz amatorilor! Se-anunţă Cod Portocaliu! Guvernanţii noştri atita ştiu! Alertează, vezi Doamne, populaţia că : Vin Şuvoaiele!!! Si-i..COD PORTOCALIU! Sau si mai rau: Cod Rosu! Atit!
 Ei, bine! Ei nu ştiu alceva!
Şi nici nu pot! Ei, cei atît de POTENŢI ...altfel!!!
Dar, preoţii: Să facă rugăciune! Cu CREDINŢĂ TARE! Pentru fraţii noştri! Pentru cei care, avertizaţi de CODUL Roşu, sau, mă rog, PORTOCALIU ( pare mai blînd? ), stau, uimiţi de frică, ascunşi prin pod!
Eu CRED, că e nevoie, să ne rugăm cu toţii pentru România de sub ape! Sînt fraţii noştri-acolo, dar mîine...am putem fi, chiar noi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu