duminică, 9 iunie 2013

Patriarhul Kiril al Rusiei vs monahii internetului

  Doamne, să mă ierţi, că nu vreau să te răstignesc iar! Şi totuşi...internetul ăsta!!!
  Descind pe goagăl-ul lu' Vanghelie, cu gînd să-mi caut ceva de trebuinţă. Dar, deh, ca de obicei, mă-mpiedic de...ispite! Offfff, ispitele astea!!!  Cum ştiu ele să se infiltreze în viaţa mea ( şi nu numai!!!) şi să mă destabilizeze! Să mă ademenească cu zaharicale, care mai de care, mai tentante!!!
  Îmi pune Sătănuţ în faţă un articol de presă, pe care-l răsfoiesc sumar. Nici nu era nevoie să-l citesc, pînă la final. Problema e arhicunoscută, aşa că neuronul meu [singurul care nu este în stare latentă, dormitîndă -dacă-mi permiteţi să mă exprim aşa!- dintre toate "entităţile" care compun organismul meu (viu?)],a şi luat-o razna. Şi cică el procesează!! Dar ce iese? Aş!!! Nimic altceva decît, iarăşi (Doamne, pentru a cîta oară!!!), o nouă.."judecată!!" Ştiu că o să mă "omorîţi", dar...am să spun! Eu am PATIMA asta, domle', să spun ce mi se pare mie cum că ceva n-ar prea fi în regulă pe ici-pe colo... Apoi, după ce zic, mă duc io singură, nesilită de nimeni, şi-mi pun cenuşă-n cap, şi mă îmbrac în sac, nefăcînd însă decît metanii mici, din pricină de motiv...coloana mea vertebrala e-n mare suferinta...Nepuţinţe, deh!!! Slavă, Ţie, Doamne!
  Aşadar, citesc pe goagal, cum că patriarhul KIRIL, al Rusiei, s-ar fi adresat , într-un "discurs"- ţinut în Athos(??!!)-, monahilor ,călugărilor (să-i fi sărit în ochi, patriarhului rus, Kiril, niscai Hi-TECH-uri, taman în Sfîntul Munte?? Ei, na. În fond ei, de ce nu! Că doar acolo se dă "ora exactă", pentru întreg globu' pămîntesc!; iartă-mă, Doamne!), sugerîndu-le să renunţe la internet! Şi a  enumerat patriarhul rus, şi cîteva problemuţe care le-ar putea afecta drumul spre mîntuire putătorilor de haine călugăreşti...
  Ce i-o fi venit patriarhului rus, să "se ia" de "fraţi"?! Dar, de unde-o şti prea-fericirea (...) sa că  stau călugăraşii pe internet?!; şi de unde ştie 'mnealui, că au ei -fraţii- conturi pe feisbuc şi pe aiurea; unii chiar pe site-uri despre a căror existentă, mirenii de rînd, habar n-au ?!!... Ei, dar..să nu intrăm în dedesubturi, şi să nu ne dăm cu presupusu' acum şi aici!; căci..."vai de cel prin care vine sminteala"!, că de n-aş fi ştiut, vină nu aveam...eu netrebnica, mă tot bag aşa, pe nepusă masă, în ciorba altora...şi în "lucruri" care nu ţin de "competenţa" mea...
  Păi, preafericirea voastră, internetu-i plin, arhi-arhi-plin de...monahi! 
"Fac misiune", domle'! 
Ce? Nu ştiaţi? 
 Acuma-s toţi studenţi! Au nevoie să citească anumite cursuri! Mîine-poimîine-s "doctori docenţi"! Ţara are nevoie de ei! Lumea-ntreagă are nevoie de ei!!! De cît mai mulţi "doctori docenţi" în...Teologie!!!...
  Ce Ioan-Gură-de-Aur?; Ce Vasilie cel Mare?; Ce Grigorie? Nişte "neica-nimeni"! Ce studii au avut ei? Au avut ei doctorate? Au avut ei diplome renumite? Au fost ei, cumva, "doctori docenţi"? Ce ştiau ei de Mercedes, şi de Telefonia mobilă? Aveau ei habar ce-i ăla feisbuc? Aş!
 Ei nu ştiau toată ziua ( şi noaptea; pentru că ..pe vremea lor, încă era în vigoare, ascultarea, CANONUL, de a săvîrşi Slujba de noapte, nu ca acum, cînd aceste SFINTE, şi INĂLŢĂTOARE SLUJBE de noapte, au fost cu desăvîrşire suprimate- cel puţin la nivel de Bucureşti; că în ţară, mai sînt încă destule Mănăstiri, spre Slava lui Dumnezeu!, care fac ceea ce e-n dreptul lor să facă: rugăciune pentru omenire-!!!; Pai, şi în atari condiţii, ce să facă, toată noaptea bietul călugăr?C-o ia razna! În loc de Psaltirea de la miezul noptii, face "miezonoptică" pe feisbuc- şi pe "aiuea"!!!) decît să unească vorba cu fapta şi să trăiască în Hristos, dîndu-se pe sine expemplu mulţimii.  Exemplu de: AŞA DA!
Ei, drept este că şi monahii de azi, fac acelaşi lucru. Numai că ei, se dau pe sine exemplu ( în proporţie f mare) de: AŞA NU! ( cu mici excepţii, din rîndul celor temători de Dumnezeu ).
Cum să-i mai determini acuma, pe monahii de pe feisbuc -spre exemplu-, să-l părăsească, şi să se retragă ei, în plină "glorie misionară"? Dacă le-ar fi lor, spre canon, să se retragă, ar fi, ca şi cum i-ai duce la eşafod! Păi, spre exemplu, feisbuc-ul este însăşi viaţa lor! Şi-au înregistrat Liturghiile, "Sfinte" altfel, şi le-au pus pe feisbuc, inclusiv cu ceea ce se întîmplă în Altar, pe SFÎNTA MASĂ!!!,la momentul Prefacerii, care-i TAINĂ MARE!!!
  Mi-aduc aminte că, acum cîţiva ani, am făcut, personal, o filmare la o Biserică, O Sărbătoare importantă a Bisericii. Şi am luat binecuvîntare de la pr paroh, în acest sens. Am putut filma tot ce mi-a trecut prin cap ( ul ăsta prost al meu!! ), dar ceea ce "s-a făcut", în timpul PREFACERII, nu am avut binecuvîntare să filmez. Am trimis camera în SF ALTAR, pe un diacon ( pt că, după cum se ştie femeile nu au acces- iar eu nu sînt un nick, ci chiar eu, femeia care scrie, şi al cărui nume este Antoaneta; dar cred că deja ştiţi asta, însă precizez pentru cei care ar mai face speculaţii încă!! ) arătîndu-i, evident, pe ce butoane să apese, pt înregistrare, dar nu a avut binecuvîntare să filmeze acel moment. Şi credeţi-mă că acel părinte este un om, un preot şi un duhovnic, cu destulă elasticitate, spre Slava lui Dumnezeu! Şi-i mulţumesc, şi eu, Domnului meu Hristos, pentru bucuria de a-l fi cunoscut pe acest preot al LUI!
  Cunoscînd, aşadar, ceea ce v-am spus, desigur că am fost, oarecum, intrigată să văd cum un anume exarh [(sper că am pronunţat corect); mă înnebunesc denumirile astea pompoase -nu că nu le-aş şti!; exarh, preafericiţi, preaînalţi, preasfinţiţi!,arhimandriţi!; şi de-abia mă abţin să nu le scriu cu liniuţă de unire aşa: prea-sfinţiţi, prea-fericiţi (mult-PREA-fericiţi!), prea-înalţi -cărora , personal, nu le găsesc rostul, dar hai, fie!, ce ştiu eu?!]-  cu ştaif, prin Deal, şi cu mare trecere printre "oiţe", pardon "turmă" ( tot aia ), îşi expune "exercitarea funcţiunii" , din acele Tainice Momente, pe feisbuc. Şi de Njde ori, am vrut "să mă iau" de el, dar ..l-am lăsat Domnului, super-starurilor din Deal, "stăpînii"lui, cît şi "necuvîntătoarelor" din subordine.. Plus că dacă-mi trage vreo anatemă..am cam pus-o!!! Şi-aşa nu-s eu prea în toate baierile!!! Asta mi-ar mai lipsi: anatema lui! Ducă-se! Doamne feri-mă!, că ăştia, unii, parcă n-au mai învăţat altceva prin Mănăstire, decît să dea anateme!!!...
  Am participat în multe Biserici, la Liturghie, şi am "observat" la mai mulţi preoţi cum săvîrşesc Slujba. Mulţi preoţi zic cu voce tare rugăciunile -ceea ce, personal, consider un lucru foarte bun, înălţător şi pentru noi, nevrednicii muritori, căci ne mai dă oleacă de trezvie ceea ce auzim  noi că spune preotul acolo-. Am fost, de asemenea, multă vreme, la o Bisericuţă, la Capela unui Spital ( 4 mp)- de dragul acelui umil părinte care făcea slujbele pentru 2-3 bolnavi cărora viaţa le mai dădea tircoale, amăgindu-i- , şi stăteam aproape lipiţi de Sf MASĂ, dar ne ghidam simţul văzului, oriunde în altă parte, nicidecum în Potir ( Care-i, după umila mea credinţă) Taina Tainelor lui Hristos, Domnul nostru! Iar exarhul acesta, expune , ca-n tîrg, pe tarabă,o "lucrare", ce nu-si are rostul a fi bagatelizată...minimalizată...În fine, e problema lui!
  Gîndesc ( Doamne, iar gîndesc eu cu mintea mea!!!) că, ai interzice acestui tip, exarhu', să-şi filmeze -cu super-telefonul din dotare, cel mai probabil- "opera" şi-apoi, "cu duhovnicie", s-o posteze pe feisbuc, ar fi egal cu a-l lipsi de.. aer! Sau, şi mai grav, a-i lua frîiele de exarh, pe care "cu onor", le  deţine, pentru simplul motiv" că "face misiune" pe feisbuc ... Ar fi..total..nedrept!
Să-l trimiţi pre unul ca acesta "la ascultare" -aşa cum fac ei, cei din consistoriu, altora mai mici decit ei!!!-, luîndu-i şi Black-berry-ul dintre deşte, e egal cu a-l trimite pe scaunul electric...Dacă-i mai iei şi pantofii de lac (sau din piei de şarpe -opss!;şarpe am zis?) din picioarele-i "sfinte", şi "sutana cu swarovski", l-ai treminat definitiv...Dac-i faci asta, l-ai dus, fără drept de apel, direct la nebuni! Păi cum să-l deposedezi de "dragostea lui cea mare" - telefonul-, şi de "făcătorul de minuni" internetul? Şi cum să-i iei lui "oiţele" cele  "făcătoare de lapte", şi "albinuţele" cele aducătoare de "miere", credulele "virgine" cu-ale lor mormane de Acatiste!!! Cu cît mai multe canoane dă "duhovnicul" cu ştaif  prin Deal, cu-atît, mai performant îi va  fi telefonu' şi mai de preţ sutana!!! Şi cu-atît mai mult i se va duce vestea de...mare înduhovnicit..."văzător" cu "duhul"(cui?), prin buzunarele şi aşa sărăcite ale enoriaşilor creduli...
Şi apopos de chestiune, căci vorbesc, în cunoştinţă de cauză: Acum vreun an şi ceva, am fost bannată pe un sit, cu pretenţii ortodoxe, pentru exact acest motiv. Nişte "mironosiţe", dar şi cîţiva "apostoli", tot făceau reclamă - abuzivă- unui călugăr, venit de pe aiurea, şi pripăşit pe sub poalele Patriarhiei. Şi nu mai conteneau ei cu osanalele la adresa ăstuia. "M-am luat" de ei, şi le-am zis s-o lase mai moale că nu stau lucrurile aşa cum pretind ei. Mi-au sărit,în număr mare, la jugulară, luîndu-mă cu veşnicul: nu judeca! Amintindu-mi că mă aşteaptă FOCUL GHEENEI, pentru aceasta! Cu-atît mai mult cu cît îi judec pe monahi, de parcă IL "judecam" pe Însuşi Hristos!( Doamne iartă-mi micimea! )
Eu nu aveam argumente, ci doar o intuiţia care, îmi spunea că ceva e putred în...Danemarca ( Poalele Dealului! ) Drept pentru care, mă înarmez eu cu niţel mai multă rbdare ( eu nu prea am aşa ceva; am auzit că se spune, cum că RĂBDAREA asta, ar fi o VIRTUTE; ei, eu n-am virtuţi, aşa că, şi aici, la capitolul rabdare, am lipsuri; eu ştiu că rabdarea este o formă de disperare, şi cum încă nu m-am decis spre a fi disperată, mai e de aşteptat!!!), iau de "aripă" o surată, şi purcedem la.."cuviosul" respectiv. Era lume ca la miting!! Măi să fie! Ce mă fac? Totuşi, aici e de stat!...
  Văd la un moment dat un cunoscut! Bucurie mare! Taci că mă "scurg" printre mulţime şi ajung în faţă!, mi-am zis. Aş! M-au înhăţat două zbiroaice, şi m-au readus la index. Am trimis-o pe Baby ( mama Maria, eterna mea, mamă Maria ), să cumpere nişte seminţe ( să omorîm timpul; ei îi place să mănînce seminte!; ea cam asta mănîncă, din cînd în cînd -arar!-, seminţe!; şi..mai bea şi apă!, tot din cînd în cînd!; are ea un canon al ei, impus de catre ea însăşi!!!; problema ei, nu a mea!). A venit fericită cu vreo 3 pungi mari! Şi ne-am aşezat pe-o băncuţă, şi-am concasat, pînă mi-a venit să vomit! Lumea parcă, în loc să scadă se înmulţea! Măi să fie! Ia să văd eu care-i treaba!, mi-am zis. Şi purced la "cercetare". N-a fost greu! Veneau "privilegiaţi", şi intrau pe o uşă laterală, introduşi, la "cuvios" de "oameni de bine", plantaţi acolo... Am vrut să plec. N-avea rost să comentezi acolo. Nu de alta, dar te riscai MAXIM! Instant s-ar fi găsit cîteva "mironosiţe" să-ţi trezească luarea-aminte că te afli pe "teren sfînt", şi că tre' să te porţi cu evlavie! Aşa că am revenit pe băncuţa mea, pe care, din pricina mormanului de coji de seminţe, nu se mai apropia niciun "evlavios"...
La un moment dat, Îngerul meu -Scumpul de el!-, îmi şopteşte că-i cazul să intrerupem peripluu aşteptării ( zadarnice! ), şi să plecam la casa noastră, să ne odihnim, dat fiind faptul că a doua zi era , pentru noi, o zi de muncă! Dar, eu, deşi mă seca aşteptarea, am refuzat oferta Ingerului meu. Voiam să merg pînă la capăt! Şi..am mers! Pe nervii mei!...
Într-un final, dramatic, ne-a venit, şi nouă, mie şi lui Baby a mea, rîndul! Am intrat! 
 Baby, încă de la uşă, pînă să ajungă lăngă "personaj", începe (ea e aşa, mai evlavioasă; foarte evlavioasă; să nu zici ceva de preot sau de călugăr, c-ai stricat căprăria cu ea!): 
- Sărutăm (vorbea şi în numele meu, neautorizată, evident!) dreapta tăicuţule! Brei, zice ea, smulgîndu-i mîna (dintr-un Black-Berry) să i-o sărute, am venitără la matale cu mare nădejde! Tăicuţule, uite...şi dăi şi luptă...îi expune ea nuş-ce-problemă, fără punct şi fără virgulă, fără să respire!; -de', săraca, aşteptase atîta , încît se grăbea să apuce să spună tot!!!-.
 Ăla -"cuviosul", scuzaţi!,- n-avea ...NICIO TREABĂ! El ..butona! Femeia dă-i şi luptă! Îndurerată de năcazu' ei, îşi expunea problemele "tăicuţului", cum v-am zis, fără punct şi fără virgulă, fără respiraţie...Şi vorbeşte biata femeie, preţ de vreun sfert de ceas, după care, îl întreabă: 
- Ei, ce zici brei tăicuţule? Ce zici să mai fac; că uite brei tăicuţule, am făcut asta şi asta, şi am făcut asta şi..nimic! Nimic brei tăicuţule!...
Aştepta femeia un raspuns...
- Ei, ce zici brei tăicuţule îl întreabă, din nou, femeia plîngînd de durerea ce-o apăsa, şi care nădăjduise într-o MARE MINUNE, venind la "văzătorul renumit"!
- Să ne rugăm, să ne rugăm!, zice "cuviosul" ridicînd ochii din black-berry, nu înainte de-aşi expedia al Njdelea mesaj, în eter..
- Brei tăicuţule, păi mă rog brei, se roagă şi copilu', posteşte, se-mpărtăşeşte şi el, mereu-mereu, are duhovnic, face spovedanie deasă, io n-am bărbat de peste 20 de ani, şi n-am pus în gura mea decit apă din cînd în cînd, şi cîte ceva acolo, arar, de post, nu mănînc brînză, lapte, carne, ouă (îmi venea să-i strig, ce tot îi mai enumeri Baby, că de cînd te ştiu eu, de vreo 8 ani, nu te-am văzut mîncînd nimic!!; da am lăsat-o să-şi spună oful, în linişte -da ce linişteee!!-), şi uite brei tăicuţule ce necaz a dat peste copilu' ăsta...şi dăi şi luptă...
- Să ne rugăm, să ne rugăm!, repetă, "cuviosul" ridicînd ochii, din nou, în sfîrşit, de pe ecranul Black-Berry-ului, nu înainte, însă, de-a expedia, un nou mesaj în eter...
- Păi mă rog, brei tăicuţule, da'...
- Baby, taci! Taaaaaaaaaaci!, i-am zis, exasperată de nesimţirea "cuviosului văzător" şi de turuiala ei... Taci, şi hai să mergem! Acum!!!, îi zic răspicat, luînd-o de una "aripioară" şi ducînd-o spre uşă, pe sus. Abţinîndu-mă foarte tare, evident, să nu-i lansez nesimţitului "cuvios" vreo rafală de "cugetări celebre" marca :Anto.. Hai,Baby, că mă bagi la belea cu individu' ăsta! Hai mai repede, c-am pierdut noaptea de pomană! Io mîine (adică azi, deja!) tre' să merg la muncă! Poate prind să dorm un pic! Tu eşti dusă? Chiar nu vezi ce-i poate pielea "cuvioasului" ăstuia? O hahaleră fară seamăn (ei,na!; cîţi mai sînt încă; numai din cei pe care-i ştiu eu!; araca-n de mine!! Ai milă, Doamne!) pusă aici, anume, pentru fraieri ca noi (intram, evident, şi eu în categorie, de vreme ce experimentasem "virtutea"răbdării, aţîtea ore,nu?)!!!, i-am zis, ducînd-o pe sus, de acolo, la maşină..
Ei, bine, personal nu eram tocmai fraiera de serviciu, pentru că, Îngerul meu îmi şoptise. Doar că eu n-am vrut să-l urmez! Pentru că: voiam să ştiu! Voiam să mă conving de ceva, în legatură cu acest personaj. Şi..m-am convins!
 Apoi, avînd în vedere, şi în cunoştintă de cauză acum, nu de intuiţie ca mai înainte, am revenit pe situl ală, şi i-am făcut arşice, cu argumente, şi cu nume concrete,cu situaţii concrete, pe cei care îi ridicau ăluia osanale. Nu vreţi să vă expun cam ce mi-au auzit urechile de la "fraţii" evlavioşi de  pe Forum!!  Dar cel mai abitir "mi-o trăgeau" cu: Să nu judeci" Băi, amicilor! Na, vă las pe voi, în prostia voastră să faceţi sluj, mult şi bine, la uşa ăluia, şi să-i duceţi voi "jetfă de şinge", dacă aşa vi-i pofta! Staţi ca orbeţii, şi nu luaţi în seamă ce va zice Apostolul lui Hristos ( Pavel), şi anume: "cercetaţi toate lucrurile şi luaţi ceea ce este bun!"
  Mai tirziu, am aflat despre "cuvios", că după ce-a săvirşit "fapte eroice" (na, era şi pentru el, destul de greu să presteze, butonatul, atîtea luni în şir!; se mai plictiseşte omul pînă şi de butonat, şi de numărat bani, şi acatiste...-iată-mă, Doamne!!!.), şi-a strîns în cont, suficient cît să merite o parohie, bine cotată, aceasta i s-a şi încredinţat lui...şi "turma"-i numeroasă!!!...Şi episodul acesta poate continua, dar...Domnul cu mila!, asupra mea...
 Ceea ce-am văzut cu ochii mei  -şi ceea ce-ar putea relata şi alţii dacă n-ar fi orbiţi, de "strălucirea harului"-  este tot "lucrarea creativă", "înduhovnicită", desăvirşită cu ajutorul internetului. La care au acces, nelimitat, călugării.
 A nu se înţelege acum, că eu susţin, că ei n-ar avea dreptul, să se bucure de acesta invenţie ultramodernă de comunicare! Să se bucure, dar.. mai cu milă , faţă de cei pe care-i ameţesc cu vorbele lor mierose!!!
Toate trebuie să le facem cu măsură măsurată! Adică: Cu Frică de Dumnezeu!


PS: "voi cei care ştiţi că vă iubesc, nu ucideţi dragostea mea!"
  

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu