duminică, 12 mai 2013

Jungla noastră cea de toate zilele

   Ştiind că sînt "om de afaceri" ( Afaceri??!!...Doamne, ai milă de roaba ta, Antoaneta! ), mai dăună-zi, un amic, care e plecat de cîţiva ani, la muncă, în străinătate -dar unde a fost primit mai bine decît în patria sa-, şi care-a agonisit, şi el, harnic fiind, ceva parale, mă abordează zicîndu-mi:
- Ce zici amicuţo, am nişte părăluţe. M-am gîndit să mă-ntorc în ţară şi să le investesc, ce zici?
Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!, îmi venea să-i zic. Dar, cuget niţel, şi decid s-o iau, mai pe ocolite, şi-i zic:
- Doamne ajută!, omule.Vino, că e nevoie să ne plîngem unii pe umărul altora!!! Pofteşte-n  JUNGLĂ!
Junglă zic? Jungla-i prunc neînţărcat, pe lîngă lumea asta "civilizată" a Românicii noastre!...
- Ce-ai măi?, mă întreabă amicul. Nu crezi că-i bine?
- Amice, părerea mea, umila mea părere, este aceea că, tu scumpule, vrei să iei aspirină  fără să te doară capul! Vrei să iei aspirina, doar aşa...a...a...ca să vezi ce gust are! Amar!,omule. Amar! Crede-mă! Crede-mă pe cuvînt ( e singurul BUN care mi-a mai rămas, îi adaug )! Dar..ia de gustă! Nu mă pun eu, Doamne fereşte!, de-a curmezişul. România e acum o ţară liberă! Liberă am zis???...
Dacă ai nişte bănuţi, omule, munciţi cu trudă, de ce nu-i pui mătăluţă la "ciorap", acolo unde eşti, ca să facă oareşce puişori? Vrei să vii să-i dai ăstora, aici, pe nesfirşitele, interminabilele şi mereu crescîndele  IMPOZITE şi TAXE, care nu se vor întoarce  NICIODATĂ VREODATĂ  în servicii? Vrei să vii să cotizezi, la greu, ca să nu-ţi pară rău că "n-ai pus umărul", ca "fraţii noştri" mai MARI ( Doamne, cît de MARI!!! ), să ajungă şi mai mari??
- Hai măi, amicuţo!!! Că nu-i draq chiar aşa de negru pe cum îl decrii tu!, îmi zice amicul, încrezător.
- Nu-i, amice! Nu-i aşa negru pre cum pot eu să-l descriu. E..cu mult mai mult! Mult mai NEGRU!!! Crede-mă!!! Nu ţi l-am descris încă!
- Ha..ha...Hai măi că exagerezi! Da', de ce zici aşa?, mă chestionează el.
- Păi, uite, eu, spre exemplu, pînă să-mi fac firma, nu aveam nicio durere de cap. Acum, după ce-am făcut firma, şi-am luat ASPIRINA care va să zică, acum... îmi crrrapă capu'!...
..................................................................................................................................................................
Doamneeee, şi ce durere!!!
Vai BUSINESSul meu!...
...................................................................................................................................................................
Repatriaţi-vă oameni buni! Fiţi mie fraţi!...De suferinţă...
                                                                                                                       Antoaneta
                                                                                                                        12 mai 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu