miercuri, 8 mai 2013

Tatăl nostru,diferit...

  Ca orice creştin,îmi zic şi eu,măcar o dată în zi o mică rugăciune.Zic TATĂL NOTRU.Şi inevitabil ajung la pasajul în care trebuie să spun: " şi ne iartă,Doamne,greşalele noastre,precum şi noi iertăm greşiţilor noştri!"...Hopa!,îmi zic.Stai pe loc,Anto! Ce faci? Te afunzi singură? Cum adică să fii iertată de Către Dumnezeu Tatăl,aşa cum îi ierţi şi tu pe cei care ţi-au greşit? Te duci la fund,draga mea.În prăpastia pierzării!! Revizuieşte-te draga mea! Ia aminte la mesajul textului!!!...
   Şi,gata! Mă opresc.Îmi fac mea culpa!...
 Şi o iau de la-nceput. Ajung însă ,inevitabil,la pasajul cu pricina.Ce să fac? Să nu mai zic Tatăl Nostru? Din pricina textului! Din pricina mesajului textului?!...
  Îi cer lui Dumnezeu să-mi dea iertare pentru "năzdravăniile" mele,în timp ce eu nu-i iert,nici macar nu-mi trece prin cap,să-i iert,pe cei care mi-au greşit?!..
   Sînt aşadar în dilemă! Mai zic,sau nu mai zic Tatăl Nostru? E totuşi rugăciunea cea de căpătîi! Dacă nici măcar pe aceasta nu o zic,atunci...
 M-am tot frămîntat,în legătură cu treaba asta. Eu nu sînt omul care să pot sta Înaintea lui Dumnezeu şi să mă prefac că nu ştiu care-i rostul meu pe-acolo.Sau să trec tiptil ,şi dacă cumva m-a surprins ,să-I zic :Bună Ziua,Doamne! Ei,iaca,şi io pe-aici!...În treacăt...
  Nu .Nu sînt aşa.Îmi asum ceea ce fac.Aşa că,dacă tot m-am prezentat Înaintea Domnului ,măcar s-o fac cu decenţă,cu angajament.Şi-atunci,pentru că El ,oricum ştie că, eu ştiu că EL ştie,decid şi-I zic:
 -Şi ne iartă,Doamne, greşalele noastre! Şi ne ajută: să iertăm şi noi,greşiţilor noştri! Ca să putem zice ,cu inima curată: şi ne iartă noua greşalele noastre,precum şi noi iertăm ,greşiţilor noştri!
  Gata! Acum mă simt mai uşurată!
 Cum să-i fi zis eu fraza aceea: " şi ne iartă noua greşalele noastre precum şi noi iertăm greşiţilor noştri!"...Păi ,nu cred că m-ar fi răbdat Dumnezeu pînă în sfîrşit ,cu minciuna-n fata Lui,oricîtă rabdare-ar avea! El Care ştie toate,vede toate.Şi ştia că mă prezint ,Înaintea Sa cu ipocrizie.Căci aveam mulţi ,foarte mulţi pe care nu-i iertasem...
  Şi tot zicînd aşa ,de la o vreme,numai ce mă trezesc ,într-una din zile cu 2 gealaţi."Abonaţii" mei la băgat în ispite....
Aveam de multă vreme,de prin 2009,cu ei,nişte mici-mari conflicte.Mai pe scurt,mă pagubiseră de nişte sume fabuloase ,pentru vremurile în care trăim Unul dintre ei ,a bagat atit de adînc mina-n "caraiman",încît m-a lăsat falită.Drept pentru care,am luat-o de la capăt.Noi împrumuturi...Noi începuturi...O,Doamne!..
Fiecare dintre ei ,mă păgubise în chip diferit,dar niciunul nu simţea cum că şi-ar fi însuşit un bun care nu-i aparţinea. Şi nu numai că nu-şi ceruseră iertare vreodată pt urîciunea faptei lor (furtul),ba mă mai şi batjocoreau care cum îî venea pofta,vorbindu-mă de "bine" pe ici-pe colo...
  Auzeam.Uneori mă mai enervam şi-i mai sudălmeam.Le-am zis ,şi de multe ori le înturnam cu aceeaşi măsură,vorbele,sau chiar cu măsură întreită,căci mă  apăsa povara grea a datoriilor cumplit.Dar,după un timp,de prea multă muncă şi obidă ,am uitat de ei.Î-am abandonat Domnului! Să facă El,după cum o şti,cu ei!Şi cu mine!!!...
  Cu toate astea ei tot mai umblau cu uratul!!! Dar eu am încercat să-mi văd de năcazu' meu,şi de truda mea. Mă gîndeam că,oricum ,"ce-a mîncat lupu'i bun mîncat!",şi " mortu' de la groapă ,nu se mai întoarce,oricît l-ai boci"...
 Nu-mi mai rămînea decît să muncesc şi să..mă ROG! Ziceam multe rugăciuni,pe care le rosteam cu uşurinţă,dar cînd venea,la rînd, Tatăl nostru ,aveam o problemă.De conştiinţă...
  - Doamne,eu nu i-am iertat pe "netrebnicii" ăştia! Şi TU ştii asta! Aşa că nu pot să rostesc fraza aia...
 Şi-am zis altfel. Şi minunea s-a-ntîmplat.C-au venit amîndoi,cînd nimeni nu se mai aştepta,şi.. şi-au cerut iertare.Fiecare în felul lui.La fel de diferit ,precum şi fapta lor...Fiecare după structura lui...
 Nu-mi venea să-mi cred ochilor! Ei ,care susţinuseră ,pînă-n pînzele albe că sînt nevinovaţi ca nişte prunci,să vină la mine,după atîta vreme ,şi să-şi recunoască fapta?!!! Şi de faţă cu martori!!!opsssss...
  Eu mă rugasem:-Doamne ,Înaintea Ta să vină,nu înaintea mea!Să le pară rău pentru faptele lor,şi să se căiască Înaintea TA!...
 Dar,Domnul ,a făcut mai mult decît atît.I-a trimis la mine! Şi nu cred ca le-a fost prea uşor! Atîta negaseră fapta lor,încît,dacă nu i-ai fi ştiut,dacă nu ai fi simţit tu însuţi cum ţi se goleşte vistieria,dacă nu erai tu cel care trebuia să plăteşti oalele sparte,i-ai fi crezut chiar nişte îngeraşi,"rataciţi" prin lumea asta!!!
 Domnul Care mi-a văzut "neputinţele",a lucrat aşa cum numai EL ştie să o facă!
..Şi-mi aduc aminte ,iarăşi ,de vorbele pe care le spunea,cel atît de drag mie,părintele Nicodim Bujor,cînd Îi dădea Domnului Slavă: " Minunat eşti,Doamne,şi minunate sînt lucrurile MÎINILOR Tale,şi niciun cuvînt ,nu este îndeajuns ,spre Slava Măreţiei Minunilor Tale!!!

  PS: Eu,cred că,Dumnezeu cînd  a iniţiat Tatăl Nostru,a făcut-o cu scop precis.Ne-a strîns cu uşa,ca să zic aşa. Ştia că noi ,de bună-voie,nu vom fi iertători.De aceea ,ne-a condiţionat.Şi ne-a pus în faţă rugăciunea: Tatăl Nostru!Şi-acolo ,ne-a pus "capcana": " şi ne iartă (Doamne) ,nouă,greşalele noastre,precum şi noi iertăm  greşiţilor noştri!"...
  Şi zicănd aşa,degrab' te revizuieşti...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu